onsdag 11 oktober 2006

Avloppskillen igen

Igår när jag satt och käkade middag med min syster på Noodlehouse ringde mobilen vid kvart i sex. Jag hann som vanligt inte gräva fram den i tid (varför kan inte folk bara sms:sa?) och när jag inte kände igen numret struntade jag i att lyssna av meddelandet ända tills jag satt på t-banan hem. Det var avloppskillen som med något lätt desperat i rösten förklarade att han behövde komma in i lägenheten – ”Ring så fort du hör det här!” Genast började jag föreställa mig hela lägenheten översvämmad av avloppsvattnet, katterna drunknade. Därför var det en lättnad att komma hem till en lägenhet som visserligen stank avlopp (trots att Peter öppnat alla fönster) men var torr och helt utan spår av några översvämningar. Har ingen aning om vad som hade hänt. Vill nog inte veta heller.

Hela min familj ÄLSKAR att berätta spyhistorier. Särskilt när man sitter och äter. Inte konstigt att jag har fobi. Min syster satt och hojtade om barn- och gravidspyor över hela restaurangen igår.

Så jävla stor, trött, flåsig, uppsvälld, stum i ryggen. Hoppas, hoppas, hoppas att läkaren sjukskriver mig imorgon och inte drar den där jävla harangen – ”att vara gravid är ingen sjukdom.” Klarar ju knappt av att gå i trappor längre.

gravid2

Saker jag ska göra om jag blir sjukskriven:
1. Sova och sova och sova
2. Se alla program som vi spelat in på DVD:n
3. Laga soppor
4. Spela Sonic
5. Skriva på min bok åtminstone någon timme om dagen

Inga kommentarer: