torsdag 5 oktober 2006

Felklädd

Jag har koordination som en sockerhög geting märkte jag idag på den pensionärslångsamma sjukgymnastiken. Och mindes förnedringen från högstadiet när jag fick i hemläxa att träna koordination ("indianen" var det nog). Men jag fattar inte hur folk klarar av att göra en sak med armen och en med benet. Alla andra verkade ha gått på aerobics och dansat i hela sitt liv, för de klarade det galant. Jag skulle lätt platsa i ett kvinnligt FC Z - Tax-Andreas, that's me.

Var förövrigt helt felklädd, vilket föranleder dagens lista:

Felklädd:

1. På sjukgympan idag hade alla andra snygga aerobicskläder och dyra gympaskor. Jag stod i strumplästen med mjukbyxor som jag ständigt höll på att tappa. Till slut ville ledaren tvinga mig att stå på ett liggunderlag för att inte halka. Men vadå, förra gången jag skulle på (vad jag trodde var) sjukgympa fick man ju bara sitta på en stol och prata. Hur skulle jag kunna veta att det här var the real deal?

2. När jag sökte till KY-utbildningen i trädgårdsdesign i Mariestad (som G senare gick) hade jag på mig ett par vita brallor. För MIG var ju det här jobbrallor som jag köpt typ på ÖoB (det var stora militärbrallor). I inträdesprovet ingick bland annat att grovarbeta - vända geggig jord i ett stort land. Efteråt fick jag nys om hur snacket gick om mig - stadsbimbon som kom hit i vita byxor - "Hö, hö, tror nån att HON kom in eller?" Fast det gjorde jag faktiskt. Kom in alltså. Men då hade jag redan fått jobb på bokförlag.

3. När Nina var utbytesstudent i USA blev hon bjuden på uramerikanskt halloweenparty. Toppen, tänkte hon och gick och hyrde en gigantisk gul Big Bird-dräkt. Det VAR ju ändå maskerad.
Problemet var bara att alla andra tjejer på festen var utklädda till söta häxor och sexiga små djävlar och annat feminint. Nina fick inget ragg den kvällen.

4. En gång i mitt liv har jag varit på Kharma. Det var tillsammans med Karin och Sussi. Vi var bängfulla, hade på oss smutsiga jeans och sneakers och så fort dörrvakten fick se oss bara skakade han på huvudet, sa att det var dresscode och att vi inte kom in. Men Sussi känner kändisfrisör Tony, som kom till dörren, sa att vi var hans sällskap och raskt fick med oss in. Sen bjöds det på shots och vi kunde knappt stå. På vägen hem spydde jag på mina egna skor. Vi gave förortsbrudar a bad name skulle jag tro.

Inga kommentarer: