tisdag 17 oktober 2006

Eager Beaver

Hade ett riktigt Papphammar/Benny Hill/George Costanza-moment när jag käkade lunch med Ylva, Sara och Jenny (som f.ö. en gång i tiden hette Wolfenstein i efternamn – fatta vad coolt!). Lyckades vända handväskan upp och ner så att allt rasade ur, satt stönande på huk med jättemagen och försökte fösa ihop böcker och plånbok och näsdukar och tuggummin (de andra var och tog sallad, de stod inte hånskrattande och tittade på om någon undrar) och när jag ÄNTLIGEN lyckats och skulle ta mig upp fällde stolen som jag tog stöd mot ihop sig så jag höll på att ramla.
Ylva fick äntligen sin födelesdagspresent – Eager Beaver som dansar och sjunger ”Sit on my face”. Så nu kan jag tryggt lita på att hon blir nya David Brent på jobbet.

Avbröt min stackars barnmorska mitt i ett möte för att testa om jag har havandeskapsförgiftning (vilken härligt brutal diagnos), men allt såg bra ut, den jävla huvudvärken jag haft i fem dagar nu beror troligtvis på att jag snarkar mig till en usel sömn.

För övrigt så tycker jag inte att Anders Borg är olämplig som minister för att han betalat barnvakten svart. Jag tycker att han – liksom majoriteten av ministrarna – är helt fel som ministrar eftersom de bara verkar känna till sin egen överklassverklighet. Ta bara uttrycket ”höginkomsttagare”. Hur mycket ska man tjäna för att vara en höginkomsttagare? Moddarna verkar räkna folk som tjänar 400 000 om året som ”arbetare”. Det gör inte jag. Om jag tjänade 400 000 om året skulle jag se mig själv som en höginkomsttagare. Nu tjänar jag betydligt mindre. Och ändå tjänar jag SÅ mycket mer än t.ex. en snabbköpskassörska eller en fritidspedagog. Varför ska såna som jag – och folk som tjänar mer – få skattesänkning? Det är ju inte vi som behöver det. Det kommer överhuvudtaget inte att påverka mitt liv.

To do-lista:

1. Polisanmäla cykelstölden, plus anmäla det till försäkringsbolaget. Kolla med cykelaffären om de har registrerat ramnummer.

2. Sätta ut annons på blocket om det jävla databordet som nu står och är ivägen i hallen.

3. Packa upp alla babykläder jag fått av min syster.

4. Skriva färdigt min roman (ha, ha, vilket skämt)

5. Börja göra sjukgymnastik dagligen

Inga kommentarer: