måndag 2 oktober 2006

Mardrömmar

Jag drömmer så mycket mardrömmar om en tjej jag inte längre känner. Vi var väl vänner eller nåt för länge sen, men vi bröt, eller så gled vi bara ifrån varandra, det var lika bra, jag mådde skitdåligt av att umgås med henne. Men nu drömmer jag om henne varje natt. I natt drömde jag att hon kom hit för att bo hos mig, hon hade magsjuka och spydde överallt, jag ville bara att hon skulle försvinna men vågade inte säga ifrån, jag tjuvkikade i hennes lap top och såg att hon hade den här bloggen på sin favoritlista och blev helt kall för jag insåg att jag skrivit en massa om henne, varför jag inte stod ut med henne.

Varför måste mardrömmar vara så verkliga?

Andra återkommande mardrömmar:

1. Kaninerna
Jag inser att jag inte har gjort mig av med kaninerna jag hade när jag var liten, och att ingen har matat dem eller mockat ur deras burar de senaste tjugo åren.

2. Skolämnen
Jag går fortfarande i skolan och fattar plötsligt att jag missat tyskan/matten/engelskan en hel termin eller mer och att jag aldrig kommer att komma ikapp eller få betyg i ämnet.

3. Spya
Jag är instängd i ett rum där alla/flera spyr.

4. Badrock
Jag är på jobbet och märker plötsligt att jag har gått dit iförd endast min fula leverfärgade badrock.

Fast än har jag faktiskt inte drömt en enda läskig dröm om barnet, att jag föder en alien eller nåt. Bara att jag redan har fött och att det gått så lätt att jag knappt märkt det.

Inga kommentarer: