måndag 16 oktober 2006

Mer skit

Det borde vara en fantastisk skön dag, min första dag som sjukskriven. Lagom höstgrått väder, massor med bra böcker att läsa och inspelade program att kolla på. Men det händer så mycket skit. T.ex:

1. Budgeten
Vilken jävla mardröm. Fattar folk vad de har röstat fram? Störst skattesänkning för höginkomsttagare OCH halverad förmögenhetsskatt samtidigt som de sänker alla bidrag – och höjer avgiften till a-kassan, slopar ALLA avdrag som folk överlag kan utnyttja - med den härliga motiveringen: ”Det blir en drivkraft att komma ut i arbetslivet.” Jaha, är det SÅ nya jobb uppstår? Är det såhär de fixar folk till sina satans hushållsnära tjänster, eller? Ja, det kommer nog att pressa ner lönerna så att man har råd med vit städerska fastän man bara tjänar 17 miljoner. Taktiskt att se till så att facket blir totalt urholkat samtidigt.

2. Cykeltjuv
Min underbara, fina Electracruiser är borta! Snodd ur cykelrummet fastän jag hade låst fast den i väggen. Och jag som har fått en pakethållare i födelsedagspresent ... Förhoppningsvis får jag ut på försäkringen, men nu vet jag inte längre om jag vågar ha en så bra cykel, what’s the point om den ändå ska bli stulen?

3. Lambert
Katten Lambert – han som spann så han nästan kvävdes - på farmen i Gresham är död. Det var samma äckliga grannhund (grannarna är republikaner som kör runt på fyrhjulinga, de säljer säkert meth också) som dödade honom som den andra katten, Racecar.

4. Avlopp
Det luktar fortfarande lök ur avloppet. Jag trodde det var det avloppskillarna skulle fixa.

5. Fucking Martin Timell
Sätter mig tillrätta för att kolla på två inspelade avsnitt av Carl-Jans änglar. Tyvärr har jag gjort fel när jag spelat in och vad jag istället får är ... Martin Timell och Äntligen hemma. Hur uttråkad och sysslolös jag än blir är ALLT bättre än att kolla på Martin Timell och Äntligen hemma.

Inga kommentarer: