tisdag 3 oktober 2006

Skärholmen is the new black ...

... enligt Anna. Tydligen har BÅDE Mejan och Dramaten en massa projekt härute. Och så håller de ju på att spela in Ett öga rött – som jag verkligen hoppas att de filmar på plats här i de scener som berörs, Skärholmen är ju asviktigt i den boken.
Och det vet ju alla hur det går när konstnärerna snokar rätt på ett nytt område – takfläktarna i krom åker ut och de svindyra retrotapeterna hittar in. Sammetstavlorna med Koranen åker ut och de ironiska moskéväckarklockorna hittar in. Hyresrätter blir en lyx för folk med ”kontakter”. Det blir ett nytt Södermalm.
Annas slutsats av detta är att vi redan nu kan ge upp och flytta till det riktiga Söder. Men nej, nej, aldrig. Tänker inte knöla in mig, sambo, alla våra jävla möbler och två katter som blir superaggro av att ha det för trångt i nån liten tvåa på Söder.

Sara – som sitter exakt mitt i kontorslandskapet – lyckades få upp en porrsajt när hon sökte på någon märklig fransk fisk. Ännu ett the Office-moment.

Nu ska jag laga pasta och kantarellsås till G som kommer på visit.

Filmer jag jättegärna vill se nu
(men inte kan pga jättemage och spyfobi – det börjar dra ihop sig till farliga tider ...)
1. Borat
(okej, den har inte premiär förrän om en månad, men jag längtar)
2. Farväl Falkenberg
3. Alla mår bra
4. The squid and the whale
5. Belfast girls
6. C.R.A.Z.Y

Inga kommentarer: